AutomaatIoT kategoria ja avoin keskustelu?

Moi,

mitäs olisitte mieltä jos tänne tekisi kategorian AutomaatIoT, tai KotiautomaatIoT jossa voisi keskustella välineistä ja tavoista tehdä kotiautomaatioita, tai kodin ulkopuolisiakin?

Itse harrastelen noilla aikuisten legoiksi muodostuneilla ESP8266, NRF24L01+, sonoff yms. härpättimillä, ja puuhastelen kontrollereilla kuten OpenHAB ja Node-Red. Asian harrastelijoita on varmaan näissäkin hacklabeissä useita. Olen huomannut ettei asiaan ole hyvää palstaa keskustella Suomalaisilla saiteilla. Kuitenkin keskusteluja on siellä täällä enemmänkin. Olisi kiva koota keskustelut yhteen paikkaan, ja mielestäni tämä Hacklab dirscourse olisi siihen oiva kilu.

Kävisikö että tänne luo AutomaatIoT kategorian, jonne voi postailla tuollaisista aiheista, ja (toistaiseksi vielä) hacklabien ulkopuolisetkin voisivat osallistua? Hacklabin etu olisi että osa jäsenistä ensinnäkin harrastelee noita, ja palsta toisi näkyvyyttä Hacklabeille, ja sitä kautta ehkä uusia jäseniäkin.

Minusta autentikaatioksi riittäisi tuo jo olemassa oleva github. Kunhan ihmisillä olisi sitten vain oikeus avata uusia keskusteluja kategoriaan.

Käykö? Onko oikissa jotain ongelmaa, saako esim. nykyisellään ihmiset avaata uusia keskusteluja, ymmärsinkö oikein että ne on estetty uusilta?

T: Ilkka Tengvall

Hei!

Meillä on täällä olemassa projektit-kategoria, jonka alle saa kirjoitella vapaasti kaikesta omasta rakentelustaan jo nyt heti. Jos erityisesti automaatioaiheita koskevat keskustelut lähtevät jotenkin yleistymään, voidaan niille tehdä jossain vaiheessa vaikka oma alueensa erikseen muista projekteista.

Kävin varmistamassa foorumin asetuksista, että uusina liittyville foorumin kirjoittajille ei ole rajoituksia uusien keskusteluketjujen perustamiselle. Kirjautumistavan saa jokainen päättää omalta osaltaan itse, siinä tuskin on nykyisellään mitään korjattavaa.

Hienoa, sittenpä vaan homma käyntiin! Kiitos.

Aihe on kiinnostava, ja kävin kooklettamassa aiheesta. Sensor tageja löytyikin esimerkiksi TI:lta, mutta en onnistunut löytämään sitten tarkempia kuvauksia siitä, mitä ne tagit oikeasti sisältävät eli siis antureiden tyyppejä, toiminta-alueita ja tarkuukkuuksia.

Ehkäpä joku osaisi vähän esitellä aihe-aluetta?