Kisarobotti (HSF-rata) -opintopiiri

No aloitetaanko nyt lauantai 11. Helmikuuta klo 12 ? Sitten siitä viikottain eteenpäin sen mukaan miten joku avaimellinen on paikalla (mulla on ainakin pari 3-5.3 kiinni)

Tällä viikolla aloittaminen sopisi ainakin minulle.

Tälläkin suunnalla robottia ruvettu jo kaverin kanssa ideoimaan. Lauantaina pääsen iltapäivän tai alkuillan kohdilla.

Ens la en pääse, mutta seuraava varmaankin onnistuu. Täytyy tässä väliajalla varmaan etsiä roboraato ja siihen (ehkä) liittyvät kilkkeet.

Ensimmäinen kokoontuminen onnistui oikein kivasti.

HuomennaLauantaina taas klo 12 eteenpäin olen ainakin itse avaamassa ovia. Vähän flunssa iskemässä että voi olla että väsyn joskus mutta eiköhän siellä avaimellisia roiku melko myöhään.

edit: “vähän raskas viikko” toiveikkaasti elin perjantaissa jo eilen…

Niin nythän on vasta torstai, eli lauantaina ollaan availemassa ovia :slight_smile:

Huomenna taas klo 12 eteenpäin olen avaamassa ovia ja avustamassa kykyni mukaan.

Tulevana lauantaina (4.3) olen muualla, eli jokumuu :tm: tarvitaan avaamaan ovia tai sitten pitää perua.

Olen näillä näkymin tulossa labille lauantaina noin kello 12.00, eli opintopiiri voidaan pitää. Se, että saako sieltä apua, on eri asia. :smiley:

18.3 on taas lauantai ja tällä kertaa ei ole LoRaWAN workshoppi tiellä (voin toki kertoa/jeesailla jotain siihenkin liittyvää mikäli paikallesaapujia kiinnostaa).

Eli tervetuloa rakentelemaan.

Ensimmäiset robot on jo kiertää luotettavasti rataa.

Myös varikkotelineissä on päästy pro-tasolle:

Robotti onnistui jo kerran menemään radan läpi, mutta toinen yritys ei ihan onnistunut: https://www.dropbox.com/s/np25tt3qs9ix6so/VID_20170318_171653.mp4?dl=0

Pohjaan ruuvattu puupalikka hidasti menoa jonkin verran, varsinkin kun siihen jäi pieniä kiviä jumiin. Varsinaiset osat ovat seikkailemassa jossain Kiinan ja Hacklabin välillä jo kolmatta viikkoa.

Nyt lähtis melko halvalla LIDARia https://www.seeedstudio.com/RPLIDAR-360-degree-Laser-Scanner-Development-Kit-p-1823.html (jos ostaa 2 tai enemmän), pitäiskö organisoitua kimppatilaukseen ? Nimiä alle jos haluat tommosen, huomaa että noi tulee varmasti jäämään tulliin joten 25% voi laskea tulli+ALV osuutta hintaan päälle.

Pääsiäisenä oli pääsiäinen (sori että en muistanut erikseen siitä sanoa). Tulevana viikonloppuna on Model Expo ja samaan aikaan hostaan Asylum-hackathonia joten robottisettiä ei ole. Hackathon saattaa olla Kirkkonummella (koska sauna) joten läbillä ei välttämättä ole ovia auki ja anyway osa työkaluista on varmaan expoillla. Menkää sinne expoon säätämään, jengi arvostaa “työnäytöksiä”.

Sitten varmaan päästään taas normaaliin tahtiin lauantaiden kanssa, noin yleisesti jos pohdituttaa että onko Rambo tavoitettavissa niin voi tarkistaa ekana vaikka Shinden Dojon kalenterin, sinne merkittyjen leirien aikaan on suuri riski että olen harrastamassa taistelutaidetta läbitaiteen sijaan.

Vielä ehtii inspiroitumaan edellisvuoden kuvista http://robotit.hacklab.fi/2016.html ja aloittamaan robotin kasaamisen siten että on toivoa saada toimivaa tämän vuoden kisaan.

Itse kisa on lauantaina joten silloin ollaan kisaamassa, kisan jälkeen opintopiiri siirtyy tauolle vähintään loppukesän ajaksi.

Että ketkä haluais tämmöseen mukaan ?

Vähän myöhässä (tai aikaisessa syksyn osalta). Kiinnostaa kovasti - onko syksyn osalle ajateltu jatkoa?

Itsellä tällainen rakenteilla: Your Arduino Balancing Robot (Youtube, 11:49)

Toistaiseksi en itse ole ajatellut viettää syksyn jokaista lauantaita läbillä. Tiistait ovat toki aina vaihtoehto läbillä lähi-apuun projektin haasteiden kanssa (ja vaikka ei olisi haasteita niin kiva on nähdä projektin etenemistä).

Avasin uuden keskustelun tämän vuoden opintopiiriä varten: Robot Workshop lauantaisin 13:00 - 17:00 (Saturdays from 1PM to 5PM)

Kontaktihenkilönä olen minä. Kysymyksiä saa kysyä vapaasti niin täällä kuin uudessa keskustelussa (mieluiten uudessa).