Projektityö tarjolla, g-anturidataa verkon yli

Terve!
Löytyiskö täältä foorumilta propellihattua tälläiseen hommaan.

  1. Kädessä heiluteltava kiihtyvyys / g-anturi. Vaikkapa pallon, 3d-tulosteen tai pehmustetun pussukan sisällä.
  2. Yhteys anturista bluetoothilla/wlanilla läppärille / padille.
  3. Kun anturia heiluttaa tarpeeksi ja raja-arvo ylitetään tulee tästä ilmoitus näytölle ja joku vielä määrittelemätön viesti.

aikataulullisesti homma pitäisi määritellä tässä lähiviikkoina ja valmista pitäisi olla viimeistään helmikuun toisella viikolla.

contact
risto piste karhu ät valve.fi
nolla viis nolla 569 3773

Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja jossain määrin helposti toteuttamiskelpoiselta idealta. Edellisen hiukan vastaavan, tosin ilman kännykkä-ui:ta tai no kännykkä-i:tä tein noin vartissa. Se tosin ei ollut kiihtyvyysanturi vaan valoanturi, mutta anturihan sekin.

Varsinkinkun sen ei tarvinnut olla mikään kaupallinen tuote vaan ihan omaan käyttöön harrastelumeiningillä.

Itse asiassa sen ei edes tarvitse olla g-anturi, vaikka se toki olisikin lähinnä asiakkaan lopputuotetta. Tarkoitus on siis tehdä messuille kiva pikku lisämauste, jossa messukävijä pääsee näkemään kuinka raja-arvot ylittävä liike laukaisee “hälytyksen” vastaanottopäässä. Ja siis itse aiheuttamaan tuon heiluttelemalla / tiputtamalla anturin lattialle tms. Vastaanottopäässä olisi kiva jos voitaisiin käyttää windows 10:ä

Tuo rauta kuulostaa kovasti Wiimotelta. Sellaisen saa muutamalla kympillä valmiina ja ohjelmointirajapinta on hyvin dokumentoitu.

Voisi hyvinkin olla, olisiko ketään, joka haluaisi tästä hommasta ihan korvauksen. Laittakaapa viestiä siinä tapauksessa.

Kiitos kaikille vastaajille, tekijä on nyt löytynyt.

Minulla on myös tarve tälle, ajattelin käyttää ESP8266/EPS32-MCU:ta ja jotain
MPU-6050 6DOF 3 Axis Gyroscope+Accelerometer Module -tyyppistä sensoria.

Onko teidän projektin tuotos open sourcea ja koodit+osaluettelo saatavilla vai onko kyseessä salaprojekti, @ristokarhu? :slight_smile:

Terve!
Valitettavasti kyseessä on salaprojekti :slight_smile:

Ok, ei se mitään. Tuo rautapuoli on nykyään aika helppoa ja halpaa, joten sen tekeminen on suhteellisen mutkatonta.