Alumiini iltamat, TIG koulutus (Helsinki)

Olen kiinnostunut. Aikataulusta käydään varmaan tarkempi keskustelu.

Joo, kiinnostaa täälläkin. Heinäkuun puoliväli - elokuun alku on myyty muualle ja kesällä keskiviikko on keskimäärin huono päivä…

Löytyisi kyllä kiinnostusta, itselle sopisi ehkä syssymmällä paremmin.

Kiinnostaa, mutta vasta lokakuussa olisi aikaa.

syyskuu & lokakuun alku ei käy - muuten vapaata, mieluiten torstaisin, varapäivä keskiviikko

Ei täällä eikä privaattiviesteissa yhtään kahta samaa aikataulutoivetta :wink: menee haasteelliseksi. Varsinkin nyt näyttää siltä että toinen kurssi syö torstait kesän alusta.

Tarkistan tiistaina hitsauskypärä tilanteen, joudutaan siihen varmasti toinen ostamaan kurssia varten. Kysyn miten tulityötilan budjetti siihen taipuu.

Laitan ensiviikolla pari vaihtoehtoaikataulua mistä valita.

Kiinnostaa ja Heinäkuu pois lukien pitäisi mahtua myös kalenteriin

Se tigittäminen kiinnostaisi kaikissa muodoissaan kaikille materiaaleille eli olen mukana jos järjestyy ja sopivia aikatauluehdotuksia saadaan.

Kiinnostaa myös. Aikatauluun ei toiveita, mennään enemmistön mukaan.

Varataan aika. Lokakuun torstait kello 17-21 eli 3.10, 10.10, 17.10, 24.10, 31.10

Kustannuksista, niitähän tulee, karkeasti 120e per henkilö jos 6 osallistujaa. Hinta koostuu pelkästään harjoitusmateriaalista ja kaasusta, jotta harjoituskappaleet (150mmx80mmx3mm) eivät lopu kesken, pitänee ostaa 3kpl täyttä 1250x2500 alumiinilevyä, ja pari pulloa kaasua. Jos jää yli, voi niillä jatkaa omatoimista harjoittelua tms.

Sopii nuo ajat ja hinta jos sillä saa itselleen alumiinin hitsaustaidon.

Laitetaan ajat sopimaan, kunhan ei tule force majeurea duunin suunnalta. Eli mukana edelleen.

Mukana ollaan.:grinning:

Ilmoittautumislinkki: (arvonta jos innoikkaita yli tarjonnan)

En tiedä osallistujamäärää, mutta selkeästi ylitti kysyntä tarjonnan. Voittaneet on saaneet tiedon.

Vinkki vaatetukseen, alumiinia hitsatessa ei synny kipinöitä joten ei vaadi ihan niin paljoa vaatteilta kuin perinteinen hitsaaminen, mutta koska toimitaan sulan metallin ja kuumien osien kanssa, tulee vaatteet olla palamattomia, (esim puuvilla tms) eli nyt pitää jättää tuulipuku ja croksit pois. Pitkähihainen paita, umpikengät ja TIG hanskat. Huomio ostaessasi hanskoja, niitä on erikokoisia.

Linkkivinkkejä:

https://www.ikh.fi/fi/tyokasineet-l-hitsari-tig-nahkaa-sh048l

Sattuu harmillisesti 17.10 keskelle syyslomaviikkoa jolloin ainakin minä olen (todennäköisesti) reissussa. Lieneekö muilla osallistujilla samanlaista ongelmaa vai tuleeko tästä vain mulle poissaolo?

Kyllä varmasti poissaoloja tulee, ei niistä ressata, mennään mahdollisuuksien mukaan ton rungon mukaan, katsotaan mitä tahtia oikeasti päästään. Avain jäsenhän voi vaikka ominavuin jonkun harjoitteen suorittaa.

Moi, Arpa ei sitten suosinut minua, mutta voiko tulla “kuunteluoppilaaksi”? Mulla on kyllä hitsausvälineet omassa tallissa, mutta teoriasta olisin kiinnostunut.

Kyllähän siihen kuuntelijoita mahtuu, mutta teoria on kovin ohut, nyt keskitytään itse asiaan, eli hitsin tekoon. Noin tunnin höpisen alussa, ja sitten aletaan hommiin.

Tällästä saatiin kurssilla aikaan, melkosen kova tulos, kaikki sai kappaleet pysymään toisissaan, ja onnistumisen ja hoksaamisenen ahaa hetkiä koettiin useita, kiitos osallistuneille.

1 Like