Hupicon 12.–14.4.2019

Helsinki Hacklab lähtee tänne Avaruustutkimusseuran kanssa yhteisellä osastolla. Tietysti mukaan saa tulla koko hacklab.fi-verkoston ihmiset.

Tarvittaisiin ständipäivystäjiä, ständin rakentajia, kuljetusapua, esiteltäviä projekteja yms.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi mielellään vaikka täällä tai Slackissa. Saa tarjota mukaan projekteja ja vastaavaa vaikka ei olisi tulossa itse mukaan. Kyseessä on siis Model Expon tilalle tullut uusi tapahtuma, joten pienoismalleja yms. voi myös laittaa esille.

Varmaankin voin jonain päivänä tulla osastolle päivystämään, joskaan tänä
vuonna en ota sitä isompaa vastuuta.

Jos halutaan DIY-kamaa, niin mulla on valmis sapluuna ilmanpaineraketille (paperia rullalle, teipillä evät kylkeen sekä kärkikartio ja ilman avulla lentoon (16mm:n sähköputki + käsipumppu). Lisäksi ehkä tarvittaisiin verkko (suihkuverho, IKEAn valoverho tms.) ja kehys (se teltta?) ripustukseen, jotta ei ammuskella viattomia ohikulkijoita. Ja kaikki pystyvät tehtävän ohjaamaan vireystilasta riippumatta. Tuossapa kuva…


Itse ehkä pääsen, ehkä en paikalle. Riippuu vähän duuneista.

Vapaaehtoisia ständipäivystäjiä etsitään! Päivystäjille annetaan pääsylippu. Ollaan samalla tontilla Avaruustutkimusseuran kanssa, ja voimme jeesata toisiamme toiminnan esittelyssä puolin ja toisin. Ei kuitenkaan vaatimuksia että tarvitsisi olla mikään asiantuntija hacklabin toiminnasta tai tietää Avaruustutkimusseurasta mitään. Aina ennenkin on järjestynyt myös omaa aikaa käydä katselemassa muuta messualuetta.

@jari lupaili tiistaina voivansa mahdollisesti olla paikalla perjantaina.

Voin olla perjantain ständillä. Voin tuoda myös Robikin demolaitteeksi, jos saan sen toimimaan luotettavammin. Siinä on edelleen jo Oodi-keikalla alkanutta epästabiilisuutta, joka tulee ja menee.

Olen myös päivystelemässä, ehkä vähän joka päivänä tarpeen mukaan.

Täytyypä laittaa harkitaan voisiko itsekkin osallistua, vaimo tosin haluaa tuonne lemmikki messuille. En mä tietystilabistä ja sen toiminnasta hirveästi tiedä. Ei minulla ole projektiakaan jota voisi näytille tuoda. Mutta jos se ei hirveästi haittaa, niin laitan harkintaan.

Pääsen paikalle perjantaiksi

Päätettiin halkossa että tapahtuman järjestäjät saavat oman harkinnan ja tarpeen mukaan käyttää 100 euroa eväisiin ja toisen satasen tarvikkeisiin tai muihin hankintoihin. Ei pakko käyttää kaikkea.

Milles päiville nyt on riittävästi päivystäjiä? Mietin edelleen että voisin muutaman tunnin uhrata standillä seisoskeluun ja puhumiseen…

Laittakaa kaikki päivystäjät Mikalle viestiä näytteilleasettajakorteista
mika.jalava@gmail.com

Lisäksi näyttäisi siltä, että SATSin kuljetus läbiltä Messukeskukselle alkaa olla jo niin täynnä, että sen varaan ei voida laittaa meidän tavaroiden siirtoa. Tarvittaisiin auto ja kuski tähän hommaan.

Moi,

tarviin vähän tarkemmin tiedot näytteilleasettajakortteja varten. Etunimi, sukunimi, puh, sähköposti ja organisaatio. Puhelin on ainoa ei-pakollinen tieto, mutta jos sen antaa, kulkuluvan saa myös tekstiviestinä.

Jollei muuta kuulu, niin laittanemme puoliksi näytteilleasettajakortit sats 5, lab 5. Tietenkin tarvittaessa toisenlainen jako on ok myös. Lippuja on 30, eikä näytä olevan ryysistä eli voinee jakaa sopivalta tuntuvin perustein. Pyytäkää minulta mahd hyvissä ajoin ennen tarvetta.

Mika

Vein labilta keittiön pöydällä olleet hupicon-laputetut tavarat. Jetta olikin kattoa myöten täys. Onko sinne menijöitä tänään osastoa rakentamaan? Voisi hakea yhden pöydän lisää balcony-ravintolan alta.

Juu, olisin täällä labilla ja voisin otta labin kamoja ja tulla kyydillä rakentamaan osastoa.

– M

Minä olen 18-20 kiinni Otaniemessä, meinaan mennä järjestelemään kamoja about 20:30-22. Paikka ln siihen asti auki. Huom autoa saa pitää ilmaiseksi 60 min, tosin tänään pois lähtiessä en huomannut muuta mahdollista laskutuspistettä kuin vartijan. Hän taas vahti vain halliin sisälle ajaneita.

Jos joku menee paikalle, niin please hakekaa pöytä. Organisaattori jonka kanssa juttelin sanoi että ilmaiseksi saa kun hakee mutta vievät jossain vaiheessa iltaa pois. Osastolla on nyt 2, sats oikeastaan tarttis 2 ja labillekin voisi tarvittaessa mahtua 2.

Oliko paikalla messukeskuksen puolesta tuoleja vai mikä on niiden osalta
tilanne?

Mulla on nyt myös tunnukset, eli ständi ja vapaalippupyynnöt: marko.suovula@gmail.com

Parkkihallissa on tulo- ja lähtöväylillä rekisterikilpikamerat ja
pysäköinnin voi maksaa verkossa tai laskutuslisän kera postiin
kilahtavalla laskulla.

Huomiselle sunnuntaille olis vielä tavetta parille ständipäivystäjälle, homma on helppoa patsastelua ja samoihin kysymyksiin vastailua. Messut auki huomenna 9-17, erityisesti 11-15 välille tarvittaisiin jeesiä.

Valokuvia tapahtumasta albumissa: Flickr