Introkurssi: C/C++ kehitys soveltaen ST:n ARM-lautaa ja reaaliaikakäyttistä

Mitähän toi nyt mahtaa tarkoittaa. CubeIDE kun justiinsa on se toolchain.

Mulla on muutama mini-usb johto. Tuon kaikki mukaan.

Loistavaa. Koetan itsekin kaivella nurkista mitä löytyy niin eiköhän me pärjätä.

Vielä lisää muistiin tulleita juttuja:
Laittakaapa tietokoneeseenne valmiiksi jokin sarjaporttiyhteyden osaava pääte-emulaattoriohjelma. Semmoista tarvitaan kurssilla ja säästetään aikaa kun ei tarvitse ruveta keksimään sitä kurssin aikana.
Winkkarille toimii ainakin putty ja Realterm, joista tässä yhteydessä itse suosin jälkimmäistä, se kun on selkeämmin nimenomaan sarjalinjaan orientoitunut.
Mac- ja Linux-käyttäjät voinevat käyttää ainakin puttya, muitakin vaihtoehtoja lienee.

Voisin kanssa osallistus ja ottaa laudan myös.

Jotta saadaan kurssilaudat kotiin ajoissa niin pistän tilauksen sisään viimeistään huomenna aamupäivällä. Pitäkääpä siis kiirettä jos kuka on vielä kahden vaiheilla osallistumisensa kanssa.

Osallistun ja otan (myös maksan…) laudan.

Mukana! -eero- Ja lauta kanssa (ellet sitten satu tarkoittamaan nucleo334R8).

Oman laudan saa totta kai tuoda mukanaan, ja kaikki nucleot toimii ensimmäisissä harjoituksissa varmasti. Kurssille valittu F303 ei ole sillä tavalla erikoinen, että siinä olisi mitään ihmeellistä, mutta kaikissa laudoissa ei välttämättä ole juuri niitä signaaleja joita esimerkkisovelluksissa tarvitaan. Kurssista kyllä saa silti irti tarpeellisen vaikka ei juuri sopivaa lautaa olisikaan.

Osallistun kurssille ja hankintoihin!!

ilmoittaudun kurssille, lauta taitaakin jo olla

Hei, osallistun ja tilaan laudan.
Jari O

Näinköhän ehtii vielä, huomasin koko jutun vasta discourse summaryn tultua… Osallistuisin ja lautakin kelpaisi.

Mika

Tervetuloa vaan. Kyllä me sulle jostain lauta keksitään. Itse asiassa mähän otin pari varakappaletta joten niistä löytyykin sulle lauta ja yksi vielä jääkin.

1 Like

Ilmoittaudun mukaan. Otan oman laudan, kotona lojuu pari kiinalaista STM32F103C8T6-lautaa. ST_Link2 puuttuu, mutta muuten pitäisi kai olla ok.

Tervetuloa mukaan.
Lienee kuitenkin hyvä tiedostaa, että kurssiohjelma tukeutuu olennaisesti ohjelmassa ilmoitettuun nucleo-lautaan ja erityisesti ST-Link2 -debuggeriin koska kaikki tapahtuu sen kautta. Eli ilman debuggeria homma ei toimi kurssiohjelman mukaisesti eikä kurssilla ole aikaa tutkia vaihtoehtoisia tapoja ladata ohjelma ja debugata sitä.
Ehdottomasti paras vaihtoehto on siis kaivaa jostain melkeinpä mikä tahansa toimiva nucleo-lauta debuggereineen ja käyttää sitä. Jos olen laskenut oikein niin minulla pitäisi olla edelleen 1 kpl vapaita nucleo-lautoja. Sen saa lunastaa, mutta toki omiakin lautoja saa vapaasti käyttää yllämainittujen rajoitusten puitteissa.

Minulla on kaksi F446 Nucleo lautaa (sisältävät ST-Link2) käytettäväksi. Tuon mukanani. Myös USB-mini johdot, joka näihin tarvitaan.

Näillä eväillä kyllä pärjätään. Minullakin on jotain muita nucleo-lautoja jotka voin ottaa mukaan.

Minä ja minun lisäkseni eräs toinen heppu tullaan myös mukaan.

KURSSIMATERIAALI LÖYTYY TÄÄLTÄ: https://kirjoitusalusta.fi/hacklab-kurssi-stm32intro
Käykää jossain välissä lataamassa omalle koneelle sieltä löytyvät pdf-tiedostot joita tarvitaan kurssin edetessä.