Model Expo ja Asylum -viikonloppu 21.-23.4.2017

Olen päävastuussa taas model-expon osastosta. Tänä vuonna ständipäivystäjille todennäköisesti tarjotaan läbin puolesta ruokarahat, ja samalla pääsee sitten tutustumaan itse messuihinkin (model-expo, kädentaito, lemmikki ja lapsimessut samaan aikaan).

Turusta tulossa jonkinmoisen porukan kanssa. Lähinnä tuohon asylumin käyttöönottoon liittyen, mutta tarpeen mukaan ollaan nakitettavissa muihinkin rooleihin.

Perjantaina olisin valmiiksi Tampereella, siitähän kykenisi sitten lauantaiaamuna varmaankin siirtymään Helsingin suuntaan

Silmäilin kalenteria, ja ehtisin tulla Model Expoon päivystämään. Maksaako Hacklab päivystäjien sisäänpääsyn? Menevätkö Asylum ja Model Expo jotenkin päällekäin? Molemmat meinaan kiinnostaisivat.

Voin tulla Model Expoon osastomaskotiksi joksikin ajanjaksoksi. Jos on tarkoitus näyttää ahkeralta, tuon robottiraatoni ja hypistelen sitä, mulla on myös 3D-tulostettu lelu (https://airwolf3d.com/2012/08/04/3d-printed-nautilus-gears/) ja omaan käyttöön kiinnikekilke sovellakiskoon (koska kauppa ei myy) ja sitä rataa…

Yritetään järjestää mahdollisuus osallistua molempiin tapahtumiin. Expolle voi vaikka varata sunnuntain. (ilmeisesti sunnuntai on niin lyhyt ettei siinä ehdi oikein muuta kuin purkamaan ständin pois). Asylumin kanssa kannattaa ehkä aloittaa heti viikonlopun aluksi, niin pääsee paremmin vauhtiin uusien asioiden kanssa.

Otamme vielä selvää paljonko järjestäjälippuja suoraan Messukeskukselta meille on luvassa. Viime vuonna tapahtumaan jaettiin myös vapaalippuja ihan ovella, jos oikein muistan.

Yritetään järjestää mahdollisuus osallistua molempiin tapahtumiin.
Expolle voi vaikka varata sunnuntain. Asylumin kanssa kannattaa ehkä
aloittaa heti viikonlopun aluksi, niin pääsee paremmin vauhtiin uusien
asioiden kanssa.

Messuille ei sunnuntaina kannata tulla, kävijöitä on vähän ja hekin
pääsevät sitten katsomaan lähinnä kun näytteilleasettajat purkavat
osastojaan jo noin 4h ennen messujen päättymistä.

Messuille tarvitaan porukkaa etenkin lauantaina, sekä perjantaina.
Sunnuntai on usein hyvinkin hiljainen.

rambo jo irkin puolella huomauttikin, että messujen jälkeen voi olla aika väsynyt koodailemaan mitään, joten luultavimmin keskityn itse ainakin messuihin. Tommosta Asylum-häkkäilyä voi ehkä jatkaa jonain toisenakin viikonloppuna porukalla?

Joo jos haluaa helsingissä koodailla niin sanoo mulle vaan että järkätääs joku sessio… tässä lähinnä noita maakuntien hessuja herätellään mukaan :slight_smile:

Voisin tulla lauantaina Model expoon esittelemään toimintaa. Ajattelin jatkaa roboprojektiani standilla ja esitellä sitä kiinnostuneille. Voin tuoda myös joitain muita projektejani esiteltäväksi. Onko standillamme sähköjä?

Jes! Hienoa. Ajattelinkin että sun robo olisi just hyvä näyttelyesine ständille. Varo ettei kukaan astu päälle: laita vaikka lippu kepin nokkaan huomiomerkiksi :slight_smile: :flag_white:

Voisin tulla lauantaina Model expoon esittelemään toimintaa. Ajattelin
jatkaa roboprojektiani standilla ja esitellä sitä kiinnostuneille. Voin
tuoda myös joitain muita projektejani esiteltäväksi. Onko standillamme
sähköjä?

Sähköä on, ja samoin pari isohkoa näyttöäkin. Ja tosiaan erilaiset
vempaimet ja muut tuotokset ovat enemmän kuin tervetulleita. Näitä
projekteja voi toimittaa jo ennakkoon läbillekkin, järjestetään sitten
niille kyyti muun roinan mukana messuille.

Voin tulla perjantaiksi messuständille, kun olen sopivasti lomalla tuolloin. Vakiodemoni ovat käytettävissä, mutta ne ovat olleet niin moneen kertaan esillä, että parempi olisi olla jotain uutta.

Mulla on mahdollisuus olla pe tai la (jos ei flunssapöpö pureudu kiinni kitusiin…). Voin tuoda roboprojektin (vielä paloissa), led-tekstiili-jutun (toimintaperiaate kuten kuva http://www.handsoccupied.com/diy-light-up-cuff-bracelet/ oma on nätimpi), piirtobotit (kuppirunko https://fi.pinterest.com/pin/137641332338293857/ ja tuulettimesta https://www.youtube.com/watch?v=2Iu3tPmdMv0) on edukseen jos käytössä tasaista pintaa hillumista varten. Mulla on myös kesken ripustettava led-söpöstin omatekoisin lasiosin, että senkin voin tuoda. Millä aikaikkunalla pitäisi olla liikenteessä? Ken on the Koordinaattori? Jotta ei tulisi raahattua paikalle tarpeetonta (koska tila/teema/yms syyt), niin mielipiteet on toivottuja nimerkki “Pieni ja hentoinen”

Asylum-viikonloppu voitaisiin aloitella lauantaiaamuna, tai jos Turku saapuu jo perjantaina illalla, niin sitten aikaisemmin. Katsotaan sitten mihin asti energiaa riittää.

Laittakaa viestiä vaikka tähän ketjuun, irkissä tai discoursessa yksityisesti, jos on haluatte matka-avustusta osallistumiseen. Laitetaan budjettia myös tarjoiluihin.

Nuo kaikki projektit kuulostavat hyviltä ständille, kokoluokkaa kannattaa ajatella niin että niitä pystyy esitellä pöydällä ja eivät vie koko pöytää kerralla. Erityisesti nuo tekstiileihin liittyvät projektit on tervetulleita ja tuovat vähän vastapainoa meidän perinteisille “elektroniikka-laatikoille”.

Tarkoituksena on kuitenkin houkutella uusia jäseniä ja esitellä labin toimintaa mahdollisimman monipuolisesti messujen rajoissa, joten jos meillä on liian teknisiä projekteja voi tulla fiilis että ei koe kuuluvansa joukkoon, ja yhtälailla jos on liian simppeleitä juttuja se karsii taas pois toisesta päästä.

Depili on messuvastaava, ständitilasta ja muista tarpeista kannattaa huhuilla siihen suuntaan. Äkkiseltään oletan että perjantaille kaivataan enemmän apuja, sillä suuri osa ihmisistä on töissä kun messut on jo kovassa vauhdissa, lauantaille löytyy sitten paremmin käsipareja.

Tosiaan vastaan hacklabin messuedustuksesta. Eniten tarvetta
esittelijöille olisi lauantaina ja sunnuntaina. MeillÀ on kÀytettÀvissÀmme
10kpl sisÀÀnpÀÀsylippua ja 5kpl henkilökohtaisia koko tapahtuman lippuja.

Tarkoituksenani on olla itse paikalla koko tapahtuman. Roudaus messuille
suoritetaan torstaina kello 16:30 alkaen lÀbiltÀ kohti messukeskusta.

PyytÀisin siis tuomaan messumateriaalin mielellÀÀn jo ennen torstaita
lÀbille niin saadaan kaikki kuljetettua kerrallaan, myöhemminkin tosin voi
tavaraa messuille tuoda. PöytÀtilaa pitÀisi olla MÀÀrissÀ, joten sen ei
pitÀisi rajoittaa.

Toivoisin ettÀ kaikki messuille tulevat lÀhettÀisivÀt minulle
sÀhköpostilla osoitteen vpalmu@depili.fi yhteystietonsa ja sen milloin
pÀÀsevÀt paikalle niin voimme jÀrjestÀÀ liput jokaiselle.

Asylum-meininkeihin tai johonkin olis tarkoitus osallistua la-aamusta johonkin sunnuntaiaamuun.

Asylum-meininkeihin tai johonkin olis tarkoitus osallistua la-aamusta
johonkin sunnuntaiaamuun.

Model-expoon on nyt lauantaille jo oikein hyvin porukkaa, sunnuntaille
vähemmän, eli jos pääset sunnuntaina messuille 9-17 + purku niin olet
erittäin tervetullut.

Jos jollain ständipäivytäjällä on ruokailu jäänyt kululaskuttamatta, voi tiistaisin tulla nykimään hihasta.