Itse innostuin mukaan kun opiskelin lähistöllä, kohta hacklab-vuosipäivää viettelen. Olen kiinnostunut kiertotaloudesta ja mekaanisten laitteiden (kuten polkupyörien) hyötykäyttöön saamisesta. Paraikaa muistelen, mitä olikaan hitsaaminen. Eka ammattikoulutukseni hankin metallipuolelta ja aikoinaan on takataskussa ollut jopa TIG RST luokkapaprut mutta sehän taito näkyy ruostuneen, joten kehitin itselleni hitsuuproggista jotta oli ”pakko” ottaa avainjäsenyys harjoitteluajaksi. Olen myös hieman puuhaillut kestomuovien kanssa, puukontupista lähtien ja muovin hitsauskin on kokeiltu.
Isoimmat itsetehdyt vekottimet ovat kaksi nojapyörää ja grönlantilaiskajakki, jokainen erittäin pitkiä projekteja mutta toimivia ja tykkään käyttää. Nuorempana olin innokas elektroniikan harrastaja, opiskelin sähköä ja automaatioitakin mutta nyt se puoli on vähän jäähyllä. Jotain RasPia olen varovasti harjoitellut, tahtoo lipsahtaa muiden aikaansaannosten ihmettelyyn kyllä se. Muu aika menee erinäisiin ulkoiluharrastuksiin täällä Vihdin pusikoissa ja lutakoissa.
Pekka Pitkänen