Esittele itsesi / Introduce yourself, Tampere

Koska toinen samanlainen ketju on helsingiksi tägätty niin kerätäänkö tähän sitten Tampreen porukan esittelyt. Tamperen hacklabin jäsenistä joitain kuvia löytyy Hakkerigalleriasta

Liityin itse Tampereen Hacklabin jäseneksi muistaankseni viime vuonna, toistaiseksi suurin osa työtä on mennyt laitteiden kunnossapitoon ja dokumentointiin. Jyrsin ja laseleikkuri on tässä tullut hyvin tutuksi.
Koulutukseltani kaksinkertainen asentaja (tietokone- ja automatioasentajan tutkinnot) töissä olen it-osastolla johtavassa asemassa.
Projektilistalla on sälekaihtimen moottorisointia, tunnelmavalojen toteutus RGB-valonauhoilla kämpille, multi-zone äänentoistoa a’la Logitech Squeezebox ja jossain kohtaa quadcopterin rakennus. Tuossa nyt jotain mitä voisi mainita.

1 Like

Gallerialinkki antaa 404. Ilmeisesti wiki on kadonnut kokonaan.

Tää Ladin aloittama ketju on saanut niin suuren suosion että pitää varmaan itsekin ilmoittautua :slightly_smiling:

Ihan uusi vuosijäsen, kerran käynyt vanhalla labilla tutustumassa Ladin vieraana. Asustelen Urjalassa ja työskentelen asiantuntijana ICT-alalla (käytännössä Microsoft ympäristössä infra asiantuntija). Ja sivutoimisena maajussina: http://www.facebook.com/kuusikorpi

Kauheesti erilaisia projekteja olisi, katotaan mitä kerkiää tekeen. Jotain plasmaleikkauksiakin tarttis kokeilla. Sähköpyörä on rakenteilla vanhasta kolmipyöräisestä tavarakuljetus pyörästä. Ajatuksena olisi tehdä RC ohjattu telaketju vehje, ns kottikärryjen korvike jolla täällä kurapaskassa pääsiisi syksystä kevääseen ainakin jolloin kottikärryt ei oikein toimi. Lämpökeskus tuossa rakenteilla ja sinne ainakin mutamalle kiertovesipumpulle erilaisia taajuusmuuttaja ohjauksia lämpötilojen perusteella (näistä ainakin 2 tarvii Arduinoo väliin). Eläintenkuljetusauto olisi tarkoitus hyväksyttää pitkiin kuljetuksiin ja laki vaatii sinne erilaisia ovien avaukista rekisteröinti tietoja, vesien valvontaa, GPS seurantaa etc. Vesikaivoihin ja sakokaivoon olisi kiva saada pinnankorkeus anturit rakennettua (sakokaivossa voi olla ongelma kyllä että mikään elektroniikka ei kestä). Haudontakoneen modernisointi. Automaattista ruokinta ja punnitusjärjestelmää joka hyödyntää eläinten RFID korvamerkkejä etc. Kyllä tekemistä riittäisi jos olisi aikaa.

-Jami-

1 Like

Moikka kaikille. Liityin Tampereen Hacklabiin vuoden vaihteessa. Nimeni on Jukka Hämäläinen ja olen kouluttajana Tampereen aikuiskoulutus keskuksessa. Opetan kylmätekniikkaa. Harrastan pienimuotoista entisöintiä ja myös jotain metallitöitä. Tällä hetkellä entisöintiprojektina on vanha kahvimylly ja rakennusprojektina ilmahirvirata.

1 Like

Moi,

Olen Otto. Vuosia olen Tampere Hacklabilla pyörinyt aktiivina. Harrastan mm. vanhan vihreän bussin rakentelua. Tänään pyöräytin muutaman ruisleivän ja pakenin matrixia discourseen.

Moi kaikille. Olen Panu.

Olen ollut Hacklabin jäsenenä niin kauan, että en enää muistakaan. Osaan vähän kaikkea, mutta en hyvin mitään.

Pakenin myös Matrixin hirmumaailmasta tänne jäsenneltyyn utopiaan.

1 Like