Käsitöitä Helsingin labilla / Crafts at Helsinki lab

Ei tarvitse olla palosuojattuja.

Tämmöset kaksi sisustuskangasta löytyivät Helsingin Eurokankaasta:
ja sitten tuommoinen:

Hintaa sinisellä on hulppeat 5€/m ja vihreä on 9,90€/m. Molempia näytti olevan isohkot rullat. Käviskös jompi kumpi näistä värinsä puolesta sohvanpäälliseksi?

Hyviä kankaita.
Päädyt sinisellä ja istuinosa vihreällä.

Odotellaan Suovulan vastausta.

Sanoisin että kokonaan sinisenä, puolen vuoden päästä tiedetään miten on kestänyt ja että panostetaanko ihan kunnon kankaaseen.

Eli sinistä saa ostaa ja laskua tulemaan mulle…

Jos joku tahtoo kyseisen kankaan sieltä ostella niin olkoon hyvä, sillä sen roudaamiseen tarvitaan vähintäänkin auto, jonne mahtuu 150cm pitkä pötkylä.

Muistutus

Tämän viikon keskiviikkona kello 18.00 kokoonnutaan labille pohtimaan käsityökerhoa.

Reminder

Our crafts meeting is on this Wednesday at 6pm.

Kiitos kaikille kävijöille ja erityisesti Silvylle, joka teki kaavat sohvanpäällisille sekä ExTechOpille, joka haki Eurokankaasta kankaan. Lopuksi vielä kuva siitä, miten olen ajatellut jatkossakin järjestää pöydät ompelua varten.

Ostettiin se toimiva ompelukone hintaan 60€, mistä viime viikolla oli puhetta.

1 Like

Jotain tällaista oli minulla mielessä, kun ehdotin käsityökerhoa.

Vaimo esitti toiveen, että labille hankittaisiin myös saumuri. Ompelukone löytyy useimmilta, mutta saumuria harvemmalta.

Mulla on ylimääräinen saumuri, mutta se pitää ensin saada käyttökuntoon. Se tekee ihan kohtuullista jälkeä, kunhan sen saa taas huollettua. Olisi se tarkoitus myydä parilla kympillä, kun ostin uuden ja paremman.

1 Like

Huomenna olisi taas kuun toinen keskiviikko. Saapunemme taas Suvin kanssa paikalle sohvanpäällisprojektia jatkamaan.

Kiitos muistutuksesta.

Mihin kellonaikaan kannattaisi ilmestyä paikalle tänään?

Suvin kanssa lähdemme Labia kohti kuuden maissa, eli viimeistään puoli seitsemäksi olemme varmasti siellä.

Onhan meillä taas käsityökerho ensi keskiviikkona? Sitä ei ole merkittynä kalenteriin. Mulla olisi ainakin ohjelmassa niiden kadonneiden sohvankaavojen uudelleenpiirtäminen, mutta olisiko myös kiinnostusta esimerkiksi saumurin käyttöön/kokeiluun/tutustumiseen?

Joo, kyllä on. Yksi tapahtuma jo siirrettiin pois sen alta. Yritän hoitaa sen labin kalenteriin. Minua ainakin kiinnostaa saumurin kokeileminen.

No mä otan mun saumurin mukaan sitten keskiviikkona.

Onko meillä seuraavalle käsityökerholle mitään aihetta? Itse alkaisin nyt väkertää yhtä pikku laukkua. Miten olisi ompelukoneen ajokortti, sekä tutkailua ompelukoneen osista ja erilaisista ompelutarvikkeista? Niitä kun on tuhottomasti, niin se voisi helpottaa esimerkiksi sopivien tarvikkeiden ostamista.

Nyt taitaa Suvilla ja minulla jäädä käsityökerho välistä, kun ollaan molemmat flunssan kourissa. Parempi olla tartuttamatta ketään.