Keittiökalusteet

Hakusessa innokkaita ja ehkä jopa osaavia keittiökalusteiden purkajia! Tarkoitus on asentaa kalusteet myöhemmin Treen Hacklabille. Jos sinulla on aiempaa kokemusta vastaavista operaatioista, niin ilmoittaudu työnjohtajaksi!

Kohde sijaitsee Tampereen Atalassa: https://www.tori.fi/vi/54523631.htm

Kalusteiden hakemisesta on alustavasti sovittu. Nykyinen omistaja haluaa tiedon purkuoperaatiosta vähintään päivää aikaisemmin.

Purkajien lisäksi tarvitaan myös kuljetuskalustoa, joten jos käytössäsi on peräkärry tai pakettiauto, niin panostasi kaivataan!

Purku on tehtävä viimeistään 24.1.

Jos olet hommassa mukana, niin vastaa ketjuun mahdollisimman ripeästi, sovitaan ajankohta kun innokkaita ilmaantuu.

Mukana ollaan. Kokemusta on jonkin verran pienremontoinnista yms, mutta ei niin että viitsisin ryhtyä työnjohtajaksi. Varmaan pienporukalla saadaan kohtuu helposti tuollainen purettua ja kasattua. Olen käytettävissä kaikki ajat poislukien ensi viikolla tiistai-ilta ja keskiviikko-päivä-iltapäivä, ja torstai päivä-iltapäivä.

Mä voisin tulla kans. Voin tulla kuorma-autolla, niin saadaan kamppeet pois järkevästi. Mulle parhaiten kävis maanantai tai torstai-ilta. Minuun saa paremmin yhteyden tre hacklabin telegram-kanavalla.
Labilta pitää ottaa mukaan ainakin:
-Puukkosaha
-Akkupora/väännin
-ko. härveleiden laturi ja lisäakku
-sorkkarauta
-erikokoisia ruuvimeisseleitä

Nyt näyttäisi siltä, että maanantai-ilta on paras aika ainakin aloittaa purkuprojekti. Jos vielä sen verran kommentoitte tänne, että mikä on järkevin aika kokoontua labille? Lähdetään sieltä sitten yhdessä liikkeelle.

Niin ja se peräkärry pitää vielä saada jostain.

Mulla on tosiaan kuorma-auto käytössä. Ehdottaisin, että kokoonnutaan viiden maissa labille. Kuka ilmoittaa keittiön antajalle vai onko hän täällä?

Ok, kokoonnutaan viideltä. Ilmoitan keittiön nykyiselle omistajalle.

argh, ma klo 15:30-21 on ainut aika joka minulle ei sovi (pajalla).

eniwei, nuuliksen listaan lisäisin vielä:

  • ruuvinvääntimien kärjet ja hylsyjä sekä niille adapteripala vääntimeen; kaapit saattavat olla toisissaan kuusiopääpulteilla kiinni ja jos hana täytyy irroittaa, sielläkin on tod. näk. yksi hylsyllä avattava. myös sulkuihin tarvitaan ~3mm kuusiokoloavainta. ideaalisti jokaisella olisi oma iskevä väännin ja siihen biitit.
  • kiintoavaimia/räikkiä ja jakareita (hanan putkien avaamiseen).
  • joku kippo/kippoja irroitetuille pulteille yms.
  • vati/ämpäri sekä rätti hanan ja tiskikoneen valumavesille. noista tulee aina vähän jotain.
  • nokkakärry hellan ja tiskarin kuljettamiseen.
  • vasara jalkalistojen irroittamiseen. sorkkarauta on vähän krouvi tänän.
  • teippiä hellan johdon ja tiskarin letkujen koneisiin kiinnittämiseen. helpottaa kun eivät roiku perässä (ja kuse matkalla).

lisäksi sanoisin, että kamoja kannattaa paikan päällä purkaa mahdollisimman vähän eli kantaa moduuleina lavalle ja labilla sitten setviä tarkemmin mitä kalusteita ylipäänsä otetaan käyttöön. hyvällä säkällä esim. tiskipöytä/allas lähtee kokonaisena hanoineen irti.

uuni kannattaa irroittaa johtoineen seinärasiasta, ei siis avata uunia ja jättää johtoja lattialle lillumaan. uuden hellan asentaja tuokoon uutta letkua. ja sulakkeet tietysti irti ensin ja sulut kiinni hanoista. keittiö näytti senverran uudelta (tai no), että melko varmasti sulku on heti hanan alla, eikä jossain hevon kuusessa. puukkosahaa ja sorkkarautaa tai muita väkivaltatyökaluja ei pitäisi tarvita jos keittiö on yhtään järkevästi kasattu. esim. allaskaapin saattaa saada kokonaisena irti kun pullauttaa viemäriputken alimmasta muhvista irti. jos oikein haluaisi juppailla, tulppaisi lähtiessään avatun viemärin vaikka jesarilla ilmatiiviiksi, vaikka eipä meidän tarvitse sitä löyhkää haistella…

Kuittaan, eli viideltä maanantaina.