Pintaliitoskomponentin vaihto

Moi kaikki! Löysin Hacklabin vasta äsken ja olen mielissäni löydöstäni! Itse olen keskittynyt sellaisten asioiden korjailuun ja modailuun, joita ei useimmiten tarvitse katsoa suurennuslasilla.
Asiaan:
Löysin roskalavalta television. Päätin ottaa vekottimen mukaani ja katsoa onko se ihan oikeasti rikki. Internet kertoi että toivo ei ole menetetty, Erään piirilevyn eräs komponentti on hajonnut ja se pitäisi vaihtaa uuteen. Koska minulla on: 1. halu olla heittämättä tavaraa kaatopaikalle, 2. rikkinäinen tavara, mutta minulla ei ole 1. välineitä, 2. taitoa pyydän teidän apuanne.
Osaisiko kukaan vaihtaa piirilevylle pintajuotoskomponenttia? Kyseessä komponentti “AS15-G”.
Koska olen opiskelija, en voi maksaa älyttömiä summia, mutta sen sijaan olen tehnyt hyviä kotipanimotuotteita, jotka varmasti maistuvat kolvaustyön jälkeen.

Kiitoksia vastauksistanne!
terveisin Janne
i alaviiva janne at hotmail.com

Tämmönen ?

Ei esim jossain muussa pintaliitospaketissa ? (erityisesti ei semmoisessa jossa ei ole jalkoja…) ? Digikeyllä tai mouserilla ei ole tota varastossa missään muodossa, eli jostain ebaystä tms pitäis ensin saada ostettua ko piiri.

Itse siihen vaihtoon saa läbiltä kyllä ohjeita ja apuja, ehkä siihen piirin metsästykseenkin mutta tämmöset erikoispiirit voi olla vähän kiven alla jos ei ole valmis ostamaan tuhansia kappaleita (valmistajalta voi tietty koittaa ruinata “engineering samples”, ovat yleensä ilmaisia).

Tuollaista piiriä olenkin ennättänyt tässä kalastelemaan. Sellaisia tuntui löytyvän. Lähinnä tarvitsisin apua komponentin vaihtoon. Laitan sellaisia piirejä tilaukseen. Millaisella menetelmällä tällaisia näin pieniä komponentteja on ollut tapana juottaa; kolvaamalla vai infrapunauunilla tms?