Puutyötilan opastus? / Puusorvin käytön opastus?

Kävin tuossa vähän aikaa sitten ekaa kertaa tutustumassa tilaan.

Juttelin siellä parin tyypin kanssa ja kyselin puusorvin käyttömahdollisuudesta. Suosittelivat täällä kyselemään opastuksen järjestämistä, joten olisiko mahdollista saada opastus ko. laitteeseen.

Laitoin vasta vähän aikaa sitten jäsenhakemuksen sisään. Miten tää marssijärjestys menee eli pitääkö odottaa, että jäsenhakemus hyväksytään, että pääsee opastukseen mukaan?

Minullakin olisi tarvetta puutyöopastukselle, ilmoitteletko miten asian kanssa käy niin jos saataisiin ryhmä kokoon.

1 Like

Ilmoittautuisin mukaan. Erityisesti höylät ja uusi nauhahiomakone olisivat tarpeen, mutta muutkin opastuksen vaativat mielellään hoitaisi samalla kertaa.

Mika

1 Like

Kiinnostaa myös!

1 Like

Edellisestä puutöiden perustyökalujen opastuksesta onkin jo hetki. Mahdollisia aikoja tähän voi iteroida täältä: https://doodle.com/poll/zdfq37fqgzn7xp82 Kurssilla käydään läpi yleisesti puutilan käytännöt, (sähkö)käsityökalut, katkaisusaha, vannesahat sekä hiomakoneet. Kurssilla EI käydä läpi pöytäsahaa, oiko- tai tasohöylää eikä sorvia.

Tarvittaessa höylien osalta opastajia löytynee lähes joka tiistai.

Puusorvin osalta koulutusta voi kysyä @markusjm:ltä

Mulla ei ole vielä jäsenyys hyväksytty ja maksettu, joten voinko osallistua opastukseen ennen noiden läpivientiä?

Milloin niitä uusia jäsenhakemuksia muuten hyväksytään seuraavan kerran?

Opetukseen voi osallistua vaika jäsenhakemus on vielä byrokratiassa pyörimässä. Itse koneiden käyttö edellyttää jäsenyyden vastuukysymysten takia.

Siivoustalkoot Kevätsiivousta ja grillausta 8.6.2019 lauantaina 8.6. tarkoittavat, että tämä päivä on poissa pöydältä. Molempien kyselyyn tällä hetkellä vastanneiden mukaan tämä tarkoittaisi, että puutilan opastus järjestettäisiin täten keskiviikkona 12.6. kello 18-> (kesto arviolta 1,5h). Jos eriäviä mielipiteitä ei tule niin lyön ajankohdan lukkoon maanantaina 3.6.

Joo minulle puutöiden perusteet ovat aika tuttuja, lähinnä kaipaisin sitä käyttöoikeuskoulutusta. Tulen tiistaina kyselemään.